2017. június 3., szombat

Hogyan mentette meg a jóga az életem?

Túlzásnak tűnhet a cím, de a jóga tényleg kirángatott a mély gödörből, amiben már évek óta vergődtem. Ez a bejegyzés most az én kis történetemről fog szólni, illetve egy ilyen "jóga outfittel" is összekötöm, ha már a blog fő vonala mégiscsak a fashion és a beauty. Remélem hasznosnak fogjátok találni, mert annak szánom. :)



OUTFIT
Szuper hír: a jógához nem kellenek fancy öltözékek és drága felszerelések. A matracot konkrétan háromezer forintért vettem a Sports Direct-be, már több, mint egy éve nyúzom és semmi baja, többször tisztítottam már kádban is. A felsőm egy ősrégi Bershka darab, amit azért szeretek, mert fekete és kényelmes, a jóganadrágot pedig a PPZ-től kaptam, nagyon puha anyaga van, az egyik legkényelmesebb nadrág, amit valaha próbáltam. S-es a méretem, viszont M-eset rendeltem a biztonság kedvéért, hát nem kellett volna. A képeken nem látszik, de egy kicsit nagy rám, az eggyel kisebb méret kellett volna. A cipőt és a dzsekit még régebben vettem, igazából azoknak semmi köze nincs a jógához, csak illettek ehhez a sportos outfithez. :D


Top: Bershka / Dzseki: Adidas / Cipő: Adidas / Nadrág: PPZ / Matrac: USA Pro





A JÓGA ÉS A TÖRTÉNETEM

Másfél éve kezdtem el, azóta rendszeresen gyakorlom, eljárok órákra heti 4x (de minimum 3x), és még azon kívül is jógázom (otthon, a szabadban, új fajtákat/pózokat próbálok ki), illetve egy hónapja már oktatok is.


Mindig is próbáltam megelégedni az alakommal, régebben gyakran diétáztam, mindenféle életmódváltást bevetettem a fogyás érdekében, de az az igazság, hogy se a kondit, se a futást, se a borzalmas "csirkerizs" féle  (egyébként rohadt egészségtelen) étkezést nem szerettem soha igazán, nem élveztem egyiket sem, csak úgy ahogy egész jó alakom lett tőlük, ezért csináltam. Aztán két sorsdöntő dolog következett: vegán lettem és elkezdtem jógázni, ez körülbelül másfél éve történt, azóta is mindig mondogatom, hogy ez a kettő volt életem eddigi legjobb döntése.


Finomak az ételek (a vegánságról már korábban írtam ITT röviden), a jógát pedig imádom! Bikram jógára járok leggyakrabban, amit 40 fokosra felfűtött teremben végzünk. Az első bikram órámon tényleg azt hittem, hogy ott a vég, én a másfél óra végére elájulok, de ha mégsem, akkor legalább széthányom a termet. :D Aztán óráról órára egyre könnyebb lett minden, a gyakorlatok, a meleg, a pára stb.


A legjobb az egészben, hogy napról napra érzem, ahogy erősödöm, ahogy egyre hajlékonyabb leszek, és megtanultam szeretni a testem, (ehhez nyilván az is hozzájárul, hogy a jóga azért szépen karcsúsít) úgy ahogy elégedett vagyok magammal.


A legfontosabb számomra mégis az, hogy teljesen megváltozott a gondolkozásom, sokkal pozitívabban látok mindent. Tudom tudom, ez így olyan közhelyesen és idegesítően hangzik, de tényleg így van. Ez a blogon nektek nem jött át, de régebben folyamatosan szomorú voltam, napi szinten sírtam, minden miatt állandóan szorongtam, minden nap végén úgy dőltem le az ágyba, hogy: "uhh, ezen is túl vagyok."


Nem mondom, hogy minden változásnak a jóga az oka, de azt bizton állíthatom, hogy segített átkapcsolni a fejemben azt a bizonyos kapcsolót, és erőt adott, hogy saját magam kisegíthessem a gödörből. Mert hát mindenki magát juttatja oda, még ha ezt nehéz is elfogadni.


A jógában az a szuper, hogy minden alkalommal kihívás elé állít, mindig lehetsz hajlékonyabb, mindig fejlesztheted még tovább és egyensúlyozó, koncentráló és állóképességed. Továbbá a jóga arra is megtanít, hogy légy türelmes és elfogadó magaddal, így a környezeteddel is még inkább az lehetsz.




HOGYAN KEZD EL?

Akár még ma, akár otthon is! YouTube-on nagyon sok nagyszerű, könnyen érthető videót találni, akár magyarul is (magyar nyelven a Belső Béka Jógastúdió csatornája a kedvencem) meggyújthatsz egy gyertyát vagy füstölőt is, és próbálj meg ráhangolódni. Először nagyon fura lesz, lehet nem is fog tetszeni annyira (vagy egyáltalán nem, ha saját magamból indulok ki), de adj magadnak még esélyt.
Ami a legfontosabb, az szerintem az, hogy minél többféle jógát próbálj ki, akár otthon, akár jógastúdiókban! Ez azért fontos, mert nyilván mindenkinek más fog tetszeni, én például a női jógát már háromszor is próbáltam, de ki nem állhatom, számomra rém unalmas.

Ezt a videót pedig csak úgy itt hagyom, ez a 15 perces gyakorlatsorozat nálam minden hónapban életet ment. :D



AKRO JÓGA

Az utóbbi három hónapban az akro jógát is elkezdtem, ami a bikram mellett a kedvencem lett, mert egyszerűen hihetetlen, hogy mennyire fejleszti a koncentráló képességet. Azért imádom, mert nem csak magadra, hanem a társadra is 100 százalékosan figyelned kell közben, ezért az emberi kapcsolatokra is durván jó hatással van. Nincs is annál jobb, amikor megoszthatjátok egymással az örömöt, amikor sikerül egy új acro póz. :)


Ez pedig az egyik leggyönyörűbb videó, amit az utóbbi időben láttam.


Remélem tényleg sokatok számára hasznos volt ez a bejegyzés, próbáltam a lehető legrövidebben összefoglalni a lényeget. Ha bármi kérdésetek/kérésetek van, akkor csak bátran! Itt kommentben, a blog FB oldalán üzenetben, vagy emailen (prettyandniceblog@gmail.com) keresztül is elértek. :)


Fotók: Exkluzive

13 megjegyzés:

  1. Szia! :)

    Nagyon örültem ennek a bejegyzésednek. Már több éve követem a blogod, és bevallom, hogy a tied az egyetlen ilyen témájú blog, amit követek, mert megfogott a stílusod és a személyiséged. Nekem nagyon átjött, hogy annak idején mennyivel negatívabb voltál, és jó látni a bejegyzéseiden, hogy ez már a múlté. Én magam nem vagyok vegán, szeretem a húst, de az egyik nagyon kedves barátnőm igen, és ő is azt mondta, hogy rengeteget segített rajta ez az életmódváltás, amit teljes mértékben el tudok neki hinni. Én is imádom a természetet, a gyümölcsöket, zöldségeket, így, habár én eszem húst, a barátnőmmel mégis nap mint nap azon is kiörömködjük magunkat, ha szépen süt a nap, vagy zöld a fű... :) Ez tök jó, mert ezek az apró dolgok is segítenek előre vinni minket.
    Örülök, hogy sikerült fejlődnöd, és bevallom, amióta olvasom a blogodat, nagy hatással vagy rám, például én is több természetes, illetve cruelty free kozmetikumot kezdtem használni, és nagyon sok olyat kipróbáltam, illetve rengeteg bevált, amikről te itt írtál. Mindenképpen szeretném a jógát is kipróbálni, szóval köszönöm, hogy írtál róla. Én is gödörben voltam (szorongás és enyhe depresszió), és csak mostanában kezdtem elindulni belőle kifelé amellett, hogy szakemberhez is fordultam, igyekszem keresni azt az utat, ami leginkább megfelelne, hiszen ez az egész fejlődés rengeteg apró dologból áll össze, amik boldoggá tesznek nap mint nap.
    Szóval, csak hogy tudd, számomra (és szerintem sok más ember számára is) nagy motivációt jelentesz, és különösen örülök, mikor ilyen bejegyzéseket írsz. :) Büszke lehetsz magadra, gratulálok a sikereidhez és gyönyörű vagy, valósággal látszik rajtad, hogy sugárzol annak hatására, hogy pozitívabban állsz az élethez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Huhh.. hát szavakba nem tudom foglalni, hogy milyen jól esett, amiket írtál, köszönöm szépen! ♥ Olyan jó volt olvasni a sorjaid, két napja csak virulok miattuk. :)
      És szuper, hogy egyre több CF terméket használsz, a jógát pedig minél hamarabb kezd el, mert tényleg rengeteget segít!

      Törlés
  2. Mindig is tetszett a jóga, mert olyan kiegyensúlyozottságot sugároz, párszor próbálkoztam is otthoni videókkal és 1-2 ingyenes órával, de nem igazán értettem, hogy miért ilyen népszerű. Aztán bónuszbrigádon rátaláltam egy szuper kedvezményes 20 alkalmas jógabérletre, amit ismerőseim is ajánlottak, és kicsit szkeptikusan bár, de belevágtam. Azóta is ezt az évem egyik legjobb döntésének könyvelem el, mert nagyon sok pozitív hatással volt rám: nyugalom, fogyás, kiegyensúlyozottság, magabiztosság és meglepően sokkal jobb erőnlét. Ez nem reklám akar lenni, de én a Forró Jóga stúdióba jártam leginkább bikram jógára(az Árpád hídtól nem messze), amit csak ajánlani tudok, bár nem a legolcsóbb, de mindig vannak akcióik, és tényleg egy varázslatos kis hely.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az elején többször is próbálgatni kell a jógát, szerintem ez a legtöbb embernél így van, nehéz elsőre ráérezni.
      A jógastúdiók sajnos általában nem a legolcsóbbak (persze okkal, főleg a bikramnál), én is mindig figyelem az akciókat. Meg igazából úgy vagyok vele, hogy nehogy már a testi-lelki egészségemen spóroljak.. :)

      Törlés
  3. Very inspirational post I've been a couch potato all day and coming across this is giving some motivation to get up.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, then I am glad I could give you some motivation!

      Törlés
  4. Úhh, még így, hogy nem ismerlek személyesen is örülök neked :) A blogodnak hála én is megpróbálok natúr és cruelty free kozmetikumokat vásárolni.
    én egy éve próbáltam ki először a jógát, elsőre nekem is fura volt (nem tudom, milyen fajta :D ). Bár én világéletemben sportoltam (tollaslabda, kosárlabda), mindig volt rajtam fölösleges husi xd aztán a jógától (tavaly nyáron nem jártam) teljesen megváltozott a gondolkodásmódom. Inkább akkor vettem észre, mikor kb januártól egész májusig nem tudtam menni érettségi és egyéb versenyek miatt jógázni. Alig vártam, hogy lemenjen az érettségi, és mehessek jógázni :) egyszerűen bemegyek a terembe és mindenki szörnyen jókedvű :) jah, és formásodtam is sokat :)
    De persze ez sem válik be mindenkinek, mert az örökmozgók szerintem nem tudnak átszellemülni, ehhez is kell akarat.
    Mostanában egyre bátrabban kipróbálok új dolgokat (sport, kaja, ruha, haj-persze egészséges mértékben), és ezt mindenkinek ajánlom, hogy mondjon igent, mert max. nem csinálja azt többet, de legalább egy új élménnyel gazdagodik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Örülök, hogy te is egyre több CF terméket próbálsz ki, szuper, hogy egyre többen vagyunk. :)
      Ohh, ismerős az érzés, amikor valami miatt ki kell hagynod a jógát... Ha négy napot kihagyok, akkor már teljesen be vagyok feszülve, muszáj menni. :D
      Hát az biztos, hogy a jóga sem való mindenkinek, de azért egy (vagy inkább több) próbát megér, meg jógából is vannak dinamikusabb fajták, én is inkább azokat preferálom.

      Törlés
  5. Wow, Such lovely pictures, dear. You look stunning, as always:)
    Regards.
    Walkindiscount.com

    VálaszTörlés
  6. Budán tudsz ajánlani valami olcsóbb jógastúdiót? Egyetemre megyek most, 11. kerületben leszek, de azt hallottam, hogy alkalmanként 1-2ezerrel kell ott számolnom :( eddig becsületkasszásra jártam, de azért ennyit nem szoktam otthagyni :/ :( meg az egyetemisták ugyebár csórók :( xdd

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ismerem Budát, de esetleg megpróbálhatnál otthon jógázni, YouTube-ról. Vaaagy nem tudom mennyit járnál el egy héten jógázni, de nem érné meg esetleg havi bérlet valahol? :)

      Törlés

Minden vélemény számít!