2017. június 17., szombat

5 egyszerű és egészséges vegán reggeli

Ebben a bejegyzésben 5 olyan egyszerű és egészséges vegán reggeli ötletet fogok nektek megmutatni, amik a kedvenceim, és amik a legjobbak a testemnek-lelkemnek egyaránt. :) Az Instagram profilomon gyakran osztok meg veletek reggeli recepteket (akár story-ban is), de többen is kértétek már, hogy ezt a blogon is tegyem meg néha egy kicsit részletesebben, úgyhogy íme.
A teljes bejegyzésért kattints tovább!


SMOOTHIE
Nos, talán ez az, ami az utóbbi egy évben a legjobban elterjedt, de ez nem is véletlen. Ezerféleképpen variálható ízlés szerint, isteni finom és ami még jobb, hogy turmix formájában nagyon sok vitamindús növényt el tudunk fogyasztani, amit mondjuk magában nem ennénk meg, ilyen például a csalán, a tyúkhúr, a gyermekláncfű, a céklalevél, a reteklevél, a fodroskel és igazából bármilyen tápanyagdús zöld levél.
Tipp
- Csupán arra érdemes odafigyelni, hogy a savas és édes gyümölcsöket ne nagyon kombináljuk, erre tökéletes példa a népszerű eper-banán páros, amit mindenki előszeretettel turmixol össze, és valóban finom, de az emésztésünknek nem a legkellemesebb. IDE kattintva találtok egy hasznos képet erről, érdemes lementeni, és turmixolás előtt mindig ránézni.


GYÜMÖLCS
A smoothie mellett a nyers gyümölcs magában a kedvenc reggelim, hiszen kb délután kettőig csak gyümölcsöket szoktam enni, de így nyáron van, hogy tovább is. Ez a legegyszerűbb (csak megmosom és megeszem) és a legegészségesebb, szépen méregtelenít, felfrissít és feltölt energiával, nem álmosít el.
Tippek
- Reggel érdemes minél lédúsabb gyümölccsel indítani a napot, (például nektarinnal, dinnyével, mangóval stb) hogy rehidratáljuk a szervezetünket az alvás után.
- Nagyon szeretek gyümölcstálakat készíteni (akár csak a képen), de az az igazság, hogy az lenne a legjobb, ha egyszerre csak egy félét ennénk (ezzel is az emésztésünket könnyíthetjük), majd minimum fél, de inkább egy óra múlva jöhet a következő gyümölcs.



ZABKÁSA
Van, hogy reggelire inkább valami főttet kívánok, olyankor pedig zabkását szoktam enni. Ez az, ami tényleg megunhatatlan, ráadásul annyira gyorsan és sokféleképpen elkészíthető.
Tipp
Én általában rizs-vagy zabtejjel készítem, mert ez a kettő finom édes, cukrot vagy bármiféle édesítőt nem is szoktam használni. Kivétel nélkül mindig adok hozzá kakaó-vagy karobport, mert szerintem a kakaós zabkása ezerszer finomabb, mint a natúr. Mazsolát, vagy bármilyen aszalt gyümölcsöt mindig teszek bele, ha éppen van otthon, mert nagyon megdobják az egész ízvilágát. A tetejét mákkal, kókuszchipsszel és chia maggal szoktam megszórni, hogy egy igazi superfood legyen, illetve olajos magvakat is szeretek rárakosgatni. Ami pedig a legjobban feldobja az a granola. Volt szerencsém kipróbálni a Viblance termékeit, és az az igazság, hogy azóta is az övékét veszem mindig újra, a képen látható a kedvencem, de a legújabb kakaós granolájuk is nagyon ízletes. Magyar kézműves termékről van szó, ami teljesen vegán (a legtöbbet sajnos mézzel édesítik, és gyakran tejet is tartalmaznak) és őszintén állítom, hogy a legfinomabb, amit valaha kóstoltam.



NICE CREAM
Fagyit reggelire? Igen! A banánfagyiért én személy szerint nem vagyok úgy oda, mint a legtöbben, de néha azért én is megkívánom, főleg a nagy melegben. Ehhez sajnos egy jobb teljesítményű botmixerre vagy turmixgépre van szükség, régebben az olcsó gépemmel ezt én sem tudtam elkészíteni.
Egyszerűen csak karikázz fel pár banánt, tedd a fagyasztóba, majd másnap a fagyott banánkarikákat turmixold össze! Adhatsz hozzá még más gyümölcsöket is (azokat is jobb, ha ugyanúgy felkarikázod és lefagyasztod előtte), díszítheted friss gyümölcsökkel, mentalevéllel, mákkal, chia maggal, olajos magvakkal, kókuszchipsszel, amivel csak szeretnéd.
Tipp
- Ha nagyon nem akarná vinni a turmixgéped/bormixered, akkor egy nagyon kevés vizet vagy növényi tejet adhatsz hozzá, vagy csak simán hagyd a banánkarikákat egy 10 percet olvadni a konyhapulton, mielőtt nekilátnál.



SMOOTHIE BOWL
Ennek az a lényege, hogy semmilyen hozzáadott folyadékot ne tartalmazzon a smoothie, és akkor lesz igazán krémes, kanalazható az állaga. Jó ötlet például banánt és/vagy avokádót tenni bele, mert nagyon jól krémesítik a turmixot. Ezt is ízlés szerint bármivel díszíthetjük.
Tipp:
- Kedvenc smoothie bowl receptem: 2 banán, egy fél avokádó, egy marék spenótlevél (vagy bármilyen zöld levél), spirulina por, egy kis házi mogyoróvaj.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!