2016. május 28., szombat

Élménybeszámoló - Párizs, Monte Carlo

Még most sem hiszem el, hogy eljutottam Párizsba és Franciaország legszebb déli részeire, ráadásul mindez a szülinapom hetén történt, és az egész úgymond véletlenül.
Van egy ismerősöm, akivel az utóbbi időben nagyon jóba lettem, illetve tavaly nyárra is ő szerzett nekem munkát egy olasz fagyizóban, ami egyébként szuper volt. Ő minden nyarát a Cote d'Azur-ön tölti, mivel ott dolgozik, és fölvetette nekem az ötletet, hogy igazából én is mehetnék, mivel nagyon jól beszélek franciául. Gondolkodás nélkül belementem.
Mindenki nagyon féltett, hogy mi lesz, ha mégis történni fog valami baj, de engem igazából nem érdekelt. Nem akarom úgy leélni az életem, hogy mindent biztonságosan csinálok, mert akkor soha semmi izgalmas nem fog történni. Mellesleg sosem értettem miért féltik az emberek annyira az életüket.
Szóval kimentem egy hétre, be lettem mutatva mindenkinek, és egy étteremben már volt is próbanapom, ahova fogok tudni majd menni. Minden szuper volt, és az ég világon semmi baj nem történt velem, nagyon izgalmas volt így egyedül belevágni ebbe.

Most pedig jöjjön egy kis élménybeszámoló rengeteg (!!!) képpel. A teljes bejegyzésért kattints tovább!

PÁRIZS
Nizzaba Párizsból van átszállás, ezért a születésnapomat a francia fővárosban tölthettem. Nagyon borongós idő volt, de igazából jó volt a városnak a melankolikus oldalát látni.
Nem akartam egyből lerohanni a kötelező nevezetességeket, ezért úgy döntöttem, hogy arra megyek amerre a szívem húz. Külföldön az a legjobb, ha eltévedsz, mert úgy lehet csak igazán megismerni egy várost és a legérdekesebb helyekre eljutni. Én is így tettem, és még pár franciával is sikerült összebarátkoznom, a turisták pedig folyton helyinek néztek, és útbaigazítást kértek tőlem.



Néha előnye is van annak, hogy egy jó minőségű fényképezőgép helyett nekem csak a telefonom jutott. Ez a kép annyira tökéletes lett, igazi Notre-Dame!


Vélib! Rengetegen bicikliznek a városban, de Párizs még így is eszméletlenül légszennyezett, néhány forgalmasabb helyen alig kapni levegőt.








Szívesen benéztem volna a Louvre-ba, de sajnos nagyon szorított az idő.







Akkora köd volt, hogy még az Eiffel-tornyot is alig láttam, a képen egy kicsit kivehető a nagy szürke homályban.

Próbálok áttérni vegetáriánusról vegánra, de a La Durée-ben muszáj volt vennem valamit. Nehéz volt dönteni, de imádom a macaront, ezért arra esett a választásom és isteni volt, tényleg ez a tökéletes macaron. Nem tudom, hogy kinek menyire ismerős a Fauchon, de az ő macaronjaik is nagyon finomak, abszolút egy szinten van a La Durée-vel.





A híres Louis Vuitton üzlet.


Arc de Triomphe










Párizs tele van éttermekkel, és ami még jobb: az éttermek is mindig tele vannak, és nem csak turistákkal. Próbáltam keresni valami erőszakmentes helyet, de azt vettem észre, hogy Párizs még annyira nem nyitott a vegánságra, Budapesten sokkal jobb a helyzet. Egy szuper vegetáriánus street food-os helyen kívül még amit jó szívvel tudok ajánlani, az a Le Paradis du Fruit. Rengeteg egészséges ételük van, sok smoothie-val, és vegán opciókkal.

Egyetlen egy vegetáriánus éttermet találtam a városban (a Notre-Dame-tól nem messze), az pedig az alábbi képen látható. Véleményt nem tudok róla mondani, mert nem maradt idő betérni, de hangulatos és barátságos helynek tűnt.

Cukrászdákból sincs hiány, minden sarkon van egy.



Remélem nem bánjátok, de ez konkrétan a Párizsi reptér női részlege, még sosem láttam ennyire fancy mosdót, nagyon mókás, muszáj volt lefotóznom. :D

Ezek a képek pedig már a gépen készültek, au revoir Paris, bonjour Nice!


Repülni egy hatalmas élmény volt nekem, szerintem pont olyan mintha egy pár órára a Mennyoszágba kerülne az ember.

Érkezés Nizza-ba.



A szállásom Cap d'Ail-ben volt, és nem gondoltam volna, de Párizs semmi a déli részhez képest.













Felejthetetlen élmény volt teljesen egyedül a sziklákon napozni a parton.













Imádok ilyen egyszerű, de nagyszerű vegán reggeliket készíteni! :)


MONTE CARLO
Monaco egy teljesen más világ, olyan érzésem volt ott, mintha egy filmbe csöppentem volna. Itt mindenki és minden rémesen gazdag, és egy lélegzetelállító hely. Cap d'Ail-től öt percre van vonattal, és ha nyárig minden jól alakul, akkor nagyrészt ott fogok majd dolgozni, mert a legtöbb rendezvény Monaco-ban van, valamint az a bizonyos étterem is ott található.





















































Beleszerettem ebbe az Alexander McQueen ruhába.






Összességében tényleg egy csodálatos élmény volt ez a hét, és remélem a nyári munka is összejön, már csak azért is, mert akkor nem kéne diákhitelből fizetnem a továbbtanulásom, és vehetnék egy jó fényképezőgépet, amivel szuper videókat is készíthetnék a blogra. :)


12 megjegyzés:

  1. Olyan kár, hogy rossz minőségűek a képek :( sokat levon a bejegyzés élvezhetőségéből

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos ez van, amíg nem tudok összekaparni elég pénzt egy jó fényképezőgépre.. :(

      Törlés
    2. Telefonról olvasva szerintem semmi baj nincs velük ;)

      Törlés
  2. Gyönyörű helyeken jártál :) Drukkolok, hogy összejöjjön a munka! :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem attól függetlenül, hogy telefonnal készültek a képek, teljesen átjön a francia hangulat! Amúgy meg az a fontos, hogy neked szép emlékeid legyenek az utazásról.. Azt az érzést nem is lehet mindig megörökíteni, amit egy-egy ilyen út során tapasztal az ember, az (csak) az emlékek között marad meg.

    Ó, és nagyon szurkolok neked a munkához, el se hiszem, hogy ilyen kimondhatatlanul klassz lehetőség áll előtted! Bevallom picit irigy is vagyok, de remélem neked összejön, jól fogod ott érezni magad és nagy élmény lesz!! :)
    Várjuk majd a további képeket és beszámolókat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egyébként nagyon sok minden nem jön át a képek alapján, nyilván élőben minden ezerszer hangulatosabb, és szebb.
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés
  4. "Mellesleg sosem értettem miért féltik az emberek annyira az életüket." hahaha szakadok :D nagy király vagy!
    jók a képek is, bennem fel sem merült, hogy zavarna a minőség ;) gratulálok és drukkolok neked! :) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a bejegyzés, és köszi! :) ♥

      Törlés
  5. Húha, irigyellek :D Először is azért, mert jártál Monaco-ban, ahol épp most hétvégén volt az F1-es futam. A kedvenc pályám, ráadásul gyönyörű. Egyébként a tv-n keresztül is átjön, hogy minden a gazdagságról meg a csillogásról szól. :D Másodszor is azért, mert ilyen bátor vagy. Annyi idős vagyok, mint te, jelenleg az életem nagy részét a szorongásom miatt állandó kisebb-nagyobb félelmekkel élem, és bár igyekszem úrrá lenni rajtuk (szombaton voltam nyelvvizsgázni, és nem rohantam haza azonnal, ami nálam teljesítmény), néha nagyon nehéz. Nekem még sokszor a 15 km-rel odébb levő városba is nehéz elmenni... De szeretnék én is egyszer eljutni erre a szintre, amire te. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, amikor én ott voltam akkor is volt valami futam, bár engem nem igazán érdekelnek az ilyen dolgok.. :D
      El fogsz, hidd el. :) Sok helyzetben egyébként én is nagyon tudok szorongani.. Nem rég voltam én is nyelvvizsgázni, és annyira ideges voltam a szóbelin, hogy elájultam. Ettől függetlenül meglett a vizsgám, de nem sokára megyek az újabb szóbelikre (érettségi), és félek, nehogy megint ez legyen.
      Nekem ilyenkor amúgy az szokott segíteni, hogy arra gondolok, hogy igazából az életben semminek nincs olyan nagy jelentősége. Furán hangzik, de ha belegondolsz, akkor tényleg így van. :)

      Nem tudom, hogy ezt a bejegyzést olvastad-e már, de hátha segít. :)
      http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2016/01/hogyan-zard-ki-negativ-dolgokat-az.html

      Törlés
    2. Mióta gimibe kerültem (en is 4.-es vagyok, de nyelvi előkészítős voltam) nagyon kicsit izgulok. Engem is az nyugtat meg, hogy semminek nincs nagy jelentősége :D

      Törlés

Minden vélemény számít!