2015. január 26., hétfő

10 tipp a stresszmentesebb hétköznapokért

Ez egy divat- és szépségblog, de nem véletlenül találtok fönt "Lélek" rovatot is. Nem elég a tökéletes outfit, manikűr és smink, a belső rend a legfontosabb mind közül, hiszen ez nagyban befolyásolja a kisugárzásunkat is. Vicces, hogy pont én írok ilyen bejegyzést, mert rendkívül aggódó típus vagyok, bármire rá tudok stresszelni és nagyon gyakran érzem úgy, hogy minden a feje tetejére állt körülöttem. Ellenben nyilván én is próbálom kezelni ezt a problémát, ezért is írom meg ezt a bejegyzést, hátha tudok vele segíteni valakinek. Íme 10 dolog, ami már nekem is bevált.

1.) RENDSZEREZÉS
Ez került az első helyre, mert véleményem szerint ez az egyik legfontosabb dolog. Itt több mindenre is gondolok.
- Egy kis noteszbe (amit mindig magadnál tudsz hordani) írd össze a tennivalóidat, hogy ne felejtsd el őket! Ha nagyon szétszórt típus vagy, akkor akár ezeket még időre is beoszthatod. Valószínűleg el fogsz csúszni vele a nap végére, de ez nem baj, a lényeg, hogy a végén mindent kipipálhass. Ezek után aludni is sokkal nyugodtabban fogsz.
- Az íróasztalod körül (vagy ahol dolgozol) legyen minden rendszerezve, tudd, hogy mit hova raktál. Ez hosszútávon nagyban megkönnyíti majd a mindennapjaid.
- Vezess naptárat! Írj bele minden apróságot pontos időponttal együtt. Így semmit nem fogsz elfelejteni, és szépen átlátod majd a heti programjaid is.

2.) TISZTASÁG
Ha körülötted rend van, akkor a lelkeddel is könnyebben boldogulsz majd. Én például képtelen vagyok bármit is csinálni, ha kosz és rendetlenség vesz körül.

3.) TÖKÉLETES OUTFIT/SMINK
Talán most páran nevettek, de minél rosszabb passzban vagy, annál jobban kell kinézned! Sokkal könnyebb végigcsinálni egy pocsék napot úgy, hogy jól nézel ki, és jól érzed magad a ruháidban. Megéri felkelni egy kicsit előbb ezek miatt, higgyétek el nekem. Ez alapból a kétszeresére fogja növelni az önbizalmatokat, amire mindig szükség van, a rossz napokon meg pláne.

4.) SPORT
Most felejtsd el azokat a mozgásformákat, amiket utálsz. Biztos neked is van valami, amit élvezettel csinálsz, amiben örömöd leled, hát csináld! Ha nincs, akkor pedig itt az ideje, hogy új dolgokat próbálj ki! Ennek most nem a fogyás és/vagy alakformálás a lényege, hanem a stressz levezetése, ami bármilyen sporttal lehetséges, még azzal is, amit utálsz, de ha örömmel csinálsz valamit, akkor az duplán jót fog tenni. Nekem például a kosárlabda az, amit egyszerűen imádok!

5.) DOLGOZZ KEMÉNYEN
Itt most a munkára/iskolai eredményekre gondolok, hiszen sokkal nyugodtabbak vagyunk, ha elvégezzük a teendőket e téren, nem mellesleg a kemény munka meghozza gyümölcsét, ami pedig mosolyt csal az arcunkra.

6.) ALVÁS
Manapság sajnos alig van alvásra ideje embernek, pedig fáradtan kétszer olyan stresszesek vagyunk, úgyhogy fontos, hogy megpróbáljunk minél több időt szánni erre.

7.) AMIT MA MEGTEHETSZ...
Most pedig elsütöm a világ legidegesítőbb, de egyben legigazabb mondását: Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Nagyon nehéz még aznap megcsinálni azokat a teendőket, amiket igazából másnap is elvégezhetnénk, de higgyétek el, hogy jobb minél hamarabb túlesni rajta, különben folyton a rengeteg el nem kezdett munka nyomása alatt fogjuk találni magunkat. Megy az, bármiről is legyen szó, csak neki kell állni!

8.) RELAX
Legyen az egy forró fürdő (például a kedvenc fürdőgolyóddal), egy masszázs vagy akár egy egyszerű zenehallgatás, a lényeg, hogy kikapcsoljon és ellazulj! Heti egyszer minimum.

9.) TÁRSASÁGI ÉLET
Egy jó összejövetellel vagy egy igazán ütős estével rengeteg stresszt levezethetünk, bár ezt valószínűleg mindenki jól tudja, de nyilván nem maradhatott ki a listából.

10.) ÉDESSÉG
Életmódváltás ide vagy oda, a rossz napokon mindenkinek szüksége van egy kis cukros finomságra, szükség van az endorfinokra. (Természetesen paleo süteményekkel is helyettesíthetitek.)



Ti mit ajánlanátok még ehhez a listához?

3 megjegyzés:

  1. Szinte szívemből szóltál. :) Én is elég stresszes vagyok (sajnos sokszor akkor is, amikor nem kéne), viszont hasonló módszereket alkalmazva igyekszem felülkerekedni ezen. :) Bár a négyes pontot még be kéne valahogy illesztenem a hétköznapjaimba, mivel az még hiányzik.. (Lustaságom miatt. :D)
    Egyébként viszonylag régóta olvaslak, és azt mondom így tovább. :) Lelkes olvasód vagyok és örülök, hogy írsz ilyen témákkal kapcsolatban is, hiszen a szép külsőhöz elengedhetetlen az egészséges belső. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...és azt sikeresen lehagytam a kommentemből, hogy én még egy nyugis délutánhoz egy jó kis könyvet szoktam segítségül hívni. :)

      Törlés
    2. Hidd el, hogy a sport rengeteget fog segíteni! :) Csinálj valami olyat, amit szeretsz és akkor már a lustaság sem fog az utadba állni. :)
      Köszönöm!!! ♥
      Na látod, azt én is kifelejtettem. :D

      Törlés

Minden vélemény számít!