2011. augusztus 13., szombat

Süss Muffint! - I. rész - Mézes Muffin

Főzni kifejezetten nem szeretek, inkább a sütést élvezem. A sütést se annyira, azon belül is inkább a muffin sütést. Imádok muffint sütni, és kísérletezgetni vele. Tudom, hogy ez a blog nem a sütésről szól, de úgy gondoltam elindítok egy ilyen sorozatot 'Süss Muffint!' címmel, és kb. havonta 1x lesz egy ilyen bejegyzés. (Oldalt szavazás.) Nem felejtettem ám el a 'Légy kreatív' post sorozatot sem, csak még nincsenek meg a következő ötletemhez a kellékek.

Ők voltak a segítőim. :D Olyan aranyosan mosolyognak. :) (Nem használtam fel ennyi mézet, nehogy valaki azt higgye. :D)

I. rész - Mézes Muffin
Fogalmam sincs, hogy van-e ilyen muffin, de azért gondolom nem én voltam az első, akinek ez eszébe jutott. :D Az ötlet onnan jött, hogy imádom a mézet. Nem csak szeretem, hanem nagyon komolyan imádom, és rengeteget meg tudok enni belőle egy huzamra. :D

Hozzávalók (12 db-hoz)
♥ 20 dkg liszt
♥ fél csomag  sütőpor
♥ 5 dkg cukor
♥ 1 db tojás
♥ 1,5 dl tej
♥ 5 dkg olvasztott vaj/margarin (én mindig vajjal készítem)
♥ 1 csomag vaníliáscukor
♥ méz
♥ fél csomag Győri édes mézes keksz


Elkészítése
A lisztet elkeverjük a sütőporral, cukorral és a vaníliáscukorral. A kekszeket apró darabokra vágjuk, majd hozzákeverjük az utóbbiakhoz. Egy másik tálban a tojást simára keverjük, elkeverjük a tejjel és az olvasztott margarinnal, majd 3 evőkanál mézet adunk hozzá, majd azt is elkeverjük. Beleöntjük a lisztes keverékbe, majd villával gyorsan összeforgatjuk. Az se baj, ha kicsit csomós marad, viszonylag lágy tészta lesz. Belekanalazzuk a sütőformákba. (Kb. 2/3-ig, mert nagyon megkel.) Előmelegített sütőben kb. 200 fokon sütjük. 30 percig kell sülnie 15 percnél kivesszük, és óvatosan bekenjük mézzel a tetejét, vagy rácsorgatjuk. (Mindenhova jusson.) A rácsorgatott méz a végén nem fog látszani, mert teljesen rásül a muffin tetejére. Mikor kész lett a tetejét ujjunkkal kicsit bemélyesztjük, és abba a kis mélyedésbe belecsepegtetünk egy kis mézet. Ez azért kell, hogy a méz ne csorogjon össze-vissza. Kész is! :)

2 adagot sütöttem. a 2. adagnál is még próbálgattam, hogy hogy lenne a tökéletes, és az utolsó 4 muffint csináltam pontosan úgy ahogy a a receptet leírtam, és az lett a legfinomabb, szóval legközelebb is majd úgy csinálom. :) A képeken nem látszik a kis különbség, de ízben igen. :D A képeken úgy néz ki, mintha lekváros töltött fánkok lennének. :DD Legalábbis nekem az jutott eszembe róla. Mire kész lettem a kisérletezgetéssel, és a sütéssel, addigra már ragadt az egész konyha, de szerencsésen felmostam/elmostam/eltöröltem mindent. :D

A végeredmény




Szeretitek a muffint? :) Szoktatok muffint sütni? Mit szóltok ehhez a post sorozathoz?

3 megjegyzés:

Minden vélemény számít!